Activitats educatives

Entrem en política

Entrem en política

Aquesta activitat és un recorregut guiat per algunes de les sales del museu dedicades al segle XX per treballar aspectes molt concrets de l’organització política de l’època contemporània. L’objectiu final de l’activitat és reflexionar sobre els diferents models polítics i com és la vida de la societat en funció de cada forma política per tal de traçar ponts entre el present i el passat per parlar, a partir d’una activitat pràctica, de com es configuren els partits polítics.

Quins continguts estructuren l’activitat?

El recorregut ofereix un primer contacte amb les formes polítiques que se succeïren al segle XX. Les principals temàtiques de treball són: monarquia (rei), república (president) i dictadura (dictador). No només ens centrarem en la comprensió de la forma política sinó que també parlarem de la vida social i quotidiana. En la part pràctica, ens centrarem en la creació de partits polítics i reproduirem un procés electoral.

Com és la dinàmica de l’activitat?

Aquesta activitat, es fonamenta en senzilles explicacions en cada un dels àmbits de treball. L’educador del museu va acompanyat de materials didàctics que tenen com a principal finalitat provocar la interacció entre el museu i els nens i les nenes. D’aquesta manera, anirem descobrint la vida social i política del segle XX. Els itineraris lúdics estan destinats a explicar una porció molt petita de la història per a centrar-se en una part pràctica que ha d’ajudar a establir connexions entre el passat i el present.

Què aprendrem?

A partir de la dinàmica participativa que planteja l’activitat els alumnes aprendran a identificar les principal característiques de les formes polítiques del segle XX, la configuració de partits polítics i a utilitzar l’empatia històrica com a eina d’aprenentatge.

Competències bàsiques

  • Interpretar l’entorn sociocultural proper, relacionant informacions de procedència diversa sobre canvis i continuïtats al llarg del temps, identificar causes i conseqüències i elaborar una conclusió pertinent.
  • Interpretar el present a partir de l’anàlisi dels canvis i continuïtats al llarg del temps, per comprendre la societat en què vivim.
  • Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes.
  • Valorar el sistema democràtic partint del coneixement dels sistemes polítics per esdevenir futurs ciutadans crítics.
  • Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones, les seves idees, opcions, creences i les cultures que les conformen.

Informació pràctica 

Tipologia d’activitat: Itinerari lúdic

Nivell recomanats: Cicle superior d’educació primària.

Durada: 2 hores

Nombre d’alumnes per educador: 25 alumnes

Inscripció i reserves: mhcvisites.cultura@gencat.cat | 93 225 42 44