Viatgem a l’època medieval

Viatgem a l’època medieval

Viatgem a l’època medieval

Aquesta activitat és un recorregut guiat per algunes de les sales del museu dedicades a l’època medieval. L’objectiu final de l’activitat és reflexionar sobre la vida quotidiana en aquella època i traçar ponts entre el present i el passat per parlar, a partir d’una activitat pràctica, de quines estratègies fem servir a l’actualitat per identificar-nos cada un de nosaltres i com a col·lectius. És important tenir en compte que els itineraris lúdics permeten acostar un moment molt concret de la història i que centren la seva atenció en una part pràctica que el que pretén és reflexionar sobre el present i la vida quotidiana dels infants i no pas en reproduir una tècnica o procediment.

Quins continguts estructuren l’activitat?

El recorregut ofereix un primer contacte amb l’època medieval tot explicant com era la vida quotidiana d’una part de la societat, al principi de l’època medieval. Les principals àrees de treball són: els masos i els pagesos, els castells i els cavallers i els emblemes. En la part pràctica, ens centrarem en la producció d’un identificador que ens permetrà parlar dels canvis que s’han produït, al llarg del temps, en la manera de diferenciar-nos els uns als altres.

Com és la dinàmica de l’activitat?

Aquesta activitat, es fonamenta en senzilles explicacions en cada un dels àmbits de treball. L’educador del museu va acompanyat de materials didàctics que tenen com a principal finalitat provocar la interacció entre el museu i els nens i les nenes. D’aquesta manera, anirem descobrint com era la vida durant l’edat mitjana. Els itineraris lúdics estan destinats a explicar una porció molt petita de la història per a centrar-se en una part pràctica que ha d’ajudar a establir connexions entre el passat i el present.

Què aprendrem?

A partir de la dinàmica participativa que planteja l’activitat els alumnes aprendran a identificar les principal característiques de la vida quotidiana a l’època medieval i a utilitzar l’empatia històrica com a eina d’aprenentatge.

Competències bàsiques

  • Interpretar l’entorn sociocultural proper, a partir dels coneixements adquirits i d’informacions bàsiques facilitades sobre canvis i continuïtats al llarg del temps
  • Actuar amb autonomia en la presa de decisions i assumir la responsabilitat dels propis actes.
  • Mostrar actituds de respecte actiu envers les persones que visiten el museu.
  • Tipologia d’activitat: Itinerari lúdic

Informació pràctica 

Nivell recomanats: Cicle mitjà d’educació primària

Durada: 1 hora i 30 minuts

Nombre d’alumnes per educador: 25 alumnes

Inscripció i reserves: mhcvisites.cultura@gencat.cat | 93 225 42 44